InspiRadiance logo

InspiRadiance seminars

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het verhaal van Saskia Bosman
“Ik ben bioloog en heb onderzoek gedaan op biomedisch gebied, celbiologie, aan hersenen en bewustzijn en ook aan landbouwgewassen. Ik ben 21 jaar geleden gestart met SOTHIS Seminars (inmiddels heet het bedrijf InspiRadiance) omdat ik waardevolle wetenschappelijke kennis tegenkwam over onder andere hersenen en bewustzijn, die middels oefeningen ingezet kan worden voor de ontwikkeling van iedereen. Dus heb ik deze kennis uit de ivoren torens van de wetenschap gehaald en omgezet in lezingen, ervaringsbijeenkomsten en workshops door het hele land heen, die voor iedereen te volgen zijn, met leuke, inspirerende oefeningen. De laatste stand van de wetenschap wordt bijgehouden en de lezingen en workshops worden voortdurend aangevuld met nieuwe informatie en soms ontstaat er een nieuwe workshop uit. Ik merk dat mensen na een workshop door gaan met de oefeningen en zich verder in het onderwerp verdiepen. Soms hoor ik dat mensen met bijvoorbeeld lichte geheugen-, zintuig- of concentratieproblemen beter gaan functioneren. Soms krijg ik zelfs berichten terug dat sluimerende talenten wakker geworden zijn.”

Waarom meedoen aan geld GROEN wassen?
“Ik doe graag mee aan geldGROENwassen om bij te dragen aan de duurzaamheid in de wereld en om een voorbeeldbedrijf te worden in duurzaamheid. Ik begin met het sparen voor een energie- en waterzuinige vaatwasser. Als dit lukt dan volgen er nog meer verduurzamingsmaatregelen, zoals meer zonnepanelen op mijn dak. Ik woon al 14 jaar in een duurzame wijk en mijn kantoor is in huis. Maar het kan natuurlijk altijd nóg duurzamer!” tekst: Saskia Bosman.

Naam ondernemer: Dr. Saskia Bosman
Adres: Martinus Nijhoffpad 15, 4103 WP Culemborg
Website: http://www.inspiradiance.nl
Spaart voor: energie- en waterzuinige vaatwasser
U spaart mee als: u waardebonnen koopt voor €250, hiervoor krijgt u €300 (6 x €50) aan waardebonnen terug, en/of als u waardebonnen koopt voor €50, hiervoor krijgt u €60 (6 x €50) aan waardebonnen terug. Hiermee kunt u (een deel van) een workshop(cyclus) of lezing(cyclus) betalen. Vanaf 1 januari 2016 kunt u de waardebonnen kopen. Ze zijn geldig t/m 31 december 2018. Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Saskia, inspiradiance(at)gmail.com
Huidig energieverbruik: 0 kWh per maand; er wordt nu nog met de hand afgewassen
Verwachte daling in energieverbruik na investering: geen, mogelijk wel een daling in waterverbruik

Ad-uitverkocht

UITVERKOCHT!

Goed energie nieuws vanuit Schoonrewoerd: Ad&Tineke van de dagwinkel hebben inmiddels 100 waardebonstrips verkocht aan klanten. Dat betekent dat zij, samen met klanten, €5000 hebben opgehaald om te investeren in energiezuinige koeling. De actie is een dusdanig succes, dat Ad&Tineke besloten hebben om 50 extra waardebonstrips (6 waardebonnen a €10) in omloop te brengen.Ad-uitverkocht

De afdekking van de koeling zal zorgen voor een flinke energie- en dus geldbesparing voor Ad&Tineke. Zo kunnen zij het voordeel van de klant bekostigen: klanten krijgen namelijk in ruil voor hun vertrouwen 6 waardebonnen voor de prijs van 5.

De wachtlijst voor de 50 extra waardebonstrips loopt inmiddels ook al vol. Meer weten over deze geldGROENwas-actie? Bekijk eerdere berichten. Wilt u ook samen met uw klanten energie besparen of opwekken? Stuur een mailtje met ‘ik wil meedoen’ naar judith(at)geldgroenwassen.nu en kijk alvast hier voor het stappenplan.

dagwinkelAd

verkoop waardebonnen dagwinkel gaat als een speer!

dagwinkelAd

Op 22 oktober klonk het startschot voor Ad&Tineke in Schoonrewoerd: vanaf die dag begonnen zij met het verkopen van geldGROENwassen waardebonnen. Het geld wat wordt opgehaald met deze crowdfundings-actie, investeert de dagwinkel in afdekking van het koelsysteem. Voor klanten is er ook voordeel: zij betalen €50, maar krijgen €60 aan waardebonnen – in te ruilen voor boodschappen bij de dagwinkel – terug.

De geldGROENwas-actie van Ad&Tineke zorgde voor lokale publiciteit (regiokrantAd&Tineke). Inmiddels loopt de verkoop van waardebonnen richting de 50, de verkoop is na een kleine week dus al op de helft! Wees er snel bij om ook mee te doen aan deze actie.

bakfiets bel leerdammer 1

Was uw dagelijkse boodschappen groen bij Ad&Tineke

“Een ondernemer wil meedoen. Graag maak ik met u een date of de liefde wederzijds is.” Dat stond in de mail die ik in de zomer 2015 van Ad&Tineke kreeg. U kunt begrijpen dat ik ook enthousiast was. Ad&Tineke waren via internet op het geldGROENwassen concept gestuit, en wilden graag meer weten. Tijd voor een ontmoeting (oftewel een heuse date).

dagwinkel-schoonrewoerd_logo

Het verhaal van Ad&Tineke
De dagwinkel van Ad&Tineke is gevestigd middenin het dorp Schoonrewoerd, wat zo’n 2200 inwoners heeft. Het is een familiebedrijf; generatie op generatie volgde elkaar in de winkel op. In 1980 nam Ad de winkel over van zijn vader. Samen met zijn vrouw Tineke, woont hij boven de winkel. “Een dagwinkel”, zo legde Ad me uit, “is een supermarkt die geen supermarkt wil heten.” In ons gesprek benadrukt Ad dan ook zijn voorliefde voor kleinschaligheid. Hij en Tineke wonen met plezier in Schoonrewoerd, en hun doelstelling is dat het dorp leefbaar blijft. “Een dagwinkel is naar ons idee een belangrijk ingrediënt om dit te realiseren.”
De dagwinkel ondersteunt en doet mee aan veel dorpsactiviteiten. Een van de vele voorbeelden is de inzameling van afval van buurtbewoners. Batterijen, cartridges, mobiele telefoons, frituurvet; het kan allemaal ingeleverd worden bij de buurtwinkel.

Waarom meedoen aan geldGROENwassen?
Voorlopig zijn Ad&Tineke van plan de winkel te blijven runnen. De winkel heeft veel vaste klanten, voor wie met plezier leuke acties worden bedacht. Ad: “Onlangs is de klantenpas afgeschaft, en ik heb mijn klanten beloofd om met iets nieuws te komen.” geldGROENwassen past mooi in dit plaatje.Dagwinkel-paprijst-1 Niet alleen willen de ondernemers klanten graag meer bij de winkel betrekken, ook willen ze graag bijdragen aan het milieu door energie te besparen. En energiebesparing helpt natuurlijk ook de kosten te verlagen. Eerder stelde de dagwinkel ook met een aantal ondernemers het doel om in 3 jaar 10% energiebesparing te realiseren; dit was een succes en daarom hangt er nu in de winkel geen TL meer maar LED. Helpt u mee de afdekking van de koeling te realiseren? U krijgt er een mooie korting voor terug!

Actieperiode
Ad en Tineke: “Vanaf donderdag 22 oktober 2015 tot en met zaterdag 14 november 2015 gaan we zoveel mogelijk klanten overtuigen om mee te doen: dan kunt u waardebonnen bij ons kopen. Veel inwoners van Schoonrewoerd vinden dat het heel belangrijk is in het dorp een winkel te behouden. De dagwinkel geeft de voorzet. Aan de inwoners de mogelijkheid om te scoren. Ons streven is dat begin december alle koelingen voorzien zijn van dagafdekking.”

Naam ondernemer(s): Ad en Tineke
Adres: Dorpsstraat 11, 4145 KA Schoonrewoerd
Sparen voor: afdekking van de koelingen
U spaart mee als: u ter plaatse in de dagwinkel een strip waardebonnen koopt van €50. Hiervoor krijgt u €60 aan waardebonnen voor terug. De waardebonnen a €10 per keer zijn in te wisselen voor alle producten in de dagwinkel
Huidig energieverbruik: 110.000 kWh per jaar
Verwachte daling in energieverbruik na investering: ondanks het (wekelijks) bijhouden van het energieverbruik, blijft dit moeilijk in te schatten. Het is namelijk niet mogelijk om het verbruik van de koeling apart te registreren. Naar verwachting is de energiebesparing 10.000 kWh per jaar (200 kWh per week). Daarnaast zullen de deuren voor de koeling een positieve impuls geven aan de uitstraling van de dagwinkel.
Website: dagwinkelschoonrewoerd.nl

Schermafbeelding 2015-03-16 om 09.50.27

Incognito bij Tegenlicht

In de Tegenlicht documentaire ‘Bankgeheimen’ vertelt Joris Luyendijk op een begrijpelijke manier over zijn onderzoek naar de reden voor de financiële crisis, en waarom er tot op heden nog niks is veranderd in het systeem.

Ben jij net als Joris Luyendijk vóór een nieuw bancair systeem, en enthousiast over de manier waarop de geitenboerderij in het Amsterdamse bos zijn zonnepanelen aanschaft?

Dan vind je het vast leuk om te weten dat de geitenboerderij het concept BOERzoektBUUR (de voorloper van geldGROENwassen) heeft toegepast.

Als klant kun je hier geitenkaas met korting kopen, terwijl je meespaart voor zonnepanelen op het dak van de boerderij.

Als winkelier / ondernemer is dit concept ook in jouw winkel toe te passen! Zo kun je bijvoorbeeld bij Bettina koek en taart kopen tegen korting en spaar je mee voor LED verlichting, en zo kun je bij Rhebergen Multihull Yachts korting krijgen op onderhoud voor je boot en spaar je mee voor zonnepanelen. Zie hier voor meer voorbeelden.