Een conventioneel business model is gefocust op het behalen van zoveel mogelijk economische winst. Een nieuw business model richt zich op meervoudige waardecreatie: maatschappelijk/sociaal voordeel, economisch/financieel voordeel, milieu voordeel. WIN WIN WIN dus.
geldGROENwassen is een nieuw business model bij uitstek: het biedt een oplossing voor een maatschappelijk probleem (hoog energieverbruik, hoge CO2 uitstoot) waarbij alle belanghebbenden/stakeholders voordeel genieten. De ondernemer meer terugkomende klanten, een lagere energierekening en groene promotie, de klant een extra waardebon en zicht op zijn investering.
Daarom schreven Anne en Judith (mede) namens geldGROENwassen mee aan het boek ‘Nieuwe Business Modellen: Samen Werken aan Waardecreatie.‘ Het boek is een cocreatie van meer dan 30 auteurs en Jan Jonker maakte het tot één geheel.
Op 13 november 2014 wordt het boek gelanceerd. Op deze datum vindt tevens het symposium Nieuwe Business Modellen plaats. Zie hier het programma van de dag. Anne Stijkel zal op deze dag een workshop over geldGROENwassen geven.